-

cbrengland

Komentarz na SN i zdjęcie w nim, jak?

Właśnie zamieściłem komentarz, jak to zrobić w bardzo łatwy sposób. Ale pomyślałem, że nie każdy tam zaglądnie, więc niech bedzie to jako notka też.

_______

To naprawdę nie jest trudnym dać zdjęcie w komentarzu na SN. Czy nawet dać link jako hipertekst. Na tym przecież polega siła Internetu. Pisze się tekst, a w tym tekście linki właśnie, jako ten hipertekst. Podpowiem najprostszy sposób pisania komentarzy ze zdjęciami i hipertekstem właśnie.

Nie piszemy komentarza bezpośrednio w edytorze na SN, czyli tutaj:

Piszemy go na komputerze, tablecie, czy telefonie komórkowym. Najlepiej w edytorze Docs mając konto na gmail.com. Polecam. Jeżeli jeszcze takiego nie mamy, należy go utworzyć i tyle. I właśnie dałem link, jako hipertekst, gdzie można poczytać o tym edytorze. O tak, klikając dwa razy na wyrazie, wtedy się podkreśla, jak widać na obrazku poniżej, następnie klikamy na ikonkę linka w menu i wklejamy skopiowany link i potwierdzamy, Apply:

Zdjęcia, które mamy na komputerze, tablecie, czy telefonie komórkowym po prostu kopiujemy i wklejamy tam, gdzie chcemy w pisanym komentarzu. Tak właśnie zrobiłem powyżej.

A gdy już ten komentarz będziemy mieli gotowy, kopiujemy go cały razem ze zdjęciami i wklejamy jako komentarz na SN klikając prawym klawiszem myszki w polu komentarza, o tak:

Klikamy Ok i mamy tak, jak ja właśnie zrobiłem powyżej z moim komentarzem, gdzie zamieściłem i link i zdjęcia. Robię tak od "dziesięcioleci" :-)

Powodzenia!

_________



tagi: troche techniki 

cbrengland
6 kwietnia 2024 06:58
34     772    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @cbrengland
6 kwietnia 2024 07:50

No dobra. A jak juz notka jext opublikowana i czlek chce dodsc zdjecie z fonu komorkowego, to jak to zrobic? Też kopiuj zdjecie i wklej w wybranym miejscu?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @cbrengland
6 kwietnia 2024 07:55

Własnie probowalem "skopiuj do schowka" zdjecie i wklej w pole komentsrza. Zawiesil się systrm. Podejrzewsm, ze zdjecie za duzo ma bajtow. Jak je zmniejszyc? W edytorze? Lub jak je zmniejszyc przed skopiowaniem?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 07:50
6 kwietnia 2024 08:34

Nie wiem w czym problem.

Opublikowaną notkę, zawsze możemy jeszcze poprawić lub coś do niej dodać. Wszak wszystkie swoje notki mamy w swoim panelu, tak, jak poniżej właśnie to pokazuję:

Klikamy, Panel i wchodzimy do swoich notek:

Klikamy, Edit i wchodzimy do edycji wybranej notki ina SN, jak poniżej:

A tutaj, to tak samo działa wszystko, jak opisałem w notce dotyczącej pisania komentarza. Czyli, kopiuj wklej i już

______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 07:55
6 kwietnia 2024 08:44

Tak, z tym często jest problem. W edytorze zdjęcie się zmniejszy, a po skopiowaniu do SN, pozostaje duże. Ja mam taką metodę, że korzystam z Prnt Scrn, czyli robię kopię ekranu, dopasowując go do odpowiedniego wymiaru w przeglądarce. I wycinam tylko ten obszar, który mnie interesuje. Mam taki programik w Linuxie, który pozwala mi właśnie to robić, komendą - Select area to grab, jak poniżej to pokazuję:

____

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 07:55
6 kwietnia 2024 09:48

Jest strona imgur. Dodaj na niej zdjęcie, na którym Ci zależy i po chwili skopiuj link tego zdjęcia i wklej go najpierw klikając ikonkę wstawiania zdjęcia na SN.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool 6 kwietnia 2024 09:48
6 kwietnia 2024 10:00

Ok. Właśnie czegoś takiego mi brakowało. Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @cbrengland
6 kwietnia 2024 10:17

Cenna notka, dzięki!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BeaM 6 kwietnia 2024 10:17
6 kwietnia 2024 10:34

Welcome ☺

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Alfatool 6 kwietnia 2024 09:48
6 kwietnia 2024 10:48

Tak, aby umieścić zdjęcie w komentarzu na SN bezpośrednio, klikając ikonkę zdjęcia w menu komentarza, to zdjęcie musi być gdzieś w Internecie, czyli musi mieć swój adres właśnie.  Ale naprawde, ja od zawsze praktycznie tak się w to nie bawię. Robię tak, jak to opisałem. I uważam, że to jest najprostszy,, szybki i skuteczny sposób na te zdjęcia na SN.

_______

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @Alfatool 6 kwietnia 2024 09:48
6 kwietnia 2024 11:01

Imgur  jako darmowy hosting działa od 2009 roku  więc jest  szansa, że będzie tak dalej. Nie słyszałem o nim...  Ja przez kilka lat korzystałem z Tinypic, na kilku forach zamieściłem ponad kilkaset zdjęć, niektóre pracowicie zbierane z dużym nakładem pracy - i nagle - pyk! - Tinypic stał sie płatny, a ci co nie płacili, starcili wszystkie zdjęcia zamieszczone w internecie.  To taki stały trick - powstaje  darmowy hosting by nazbierać jak najwięcej użytkowników, a potem nagle staje sie p[łatny...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland
6 kwietnia 2024 11:04

Oczywiście umieszczenie klipu video jest banalnie proste, chcociaż czasem "nie chwyta".

Klikamy w menu komentarza ikonkę video, wklejamy skopiowany link do klipu i już:

I aby lepiej wyglądało, można ten przycisk Remove, jaki pokazuje się obok klipu, po prostu skasować. Potem jeszcze ustawić klip w centrum i tak to będzie wyglądało, jak poniżej.

MIłego słuchania tej przepięknej piosenki Charlesa Aznavoura ale śpiewanej przez równie wspaniałego, Wille Nelsona

_______
zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 11:09
6 kwietnia 2024 11:09

N8e rozumiem trgo imgura. Chcialem link do jednego zdjecia, a on mi to uniemożliwia. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Maginiu 6 kwietnia 2024 11:01
6 kwietnia 2024 11:17

Tak to właśnie wygląda. Ja znam te miejsza od dawna. I od dawna ich unikam.

Trzeba uważać bardzo. I przede wszystkim gromadzić kopie czegokolwiek na swoich nośnikach pamięci, pendrive, czy dyski, a potem, jak już bardzo się chce zarchiwizować swoje dzieła, robić kopie CD albo DVD. I tyle.

A ja korzystam od nie pamiętam kiedy z chmury Googla, Drive i Dropboxa. Na Dropboxie mam konto bodaj od początku istnienia tej platformy. Co najważniejsze w tym, gdy np zacznę pisać jakiś tekst na tablecie, czy telefonie komórkowym i zapiszę go w którymś katalogu tego Dropboxa lub Drive, ja mogę zakończyć to pisanie. Ale gdy przyjdę do domu, ja otwieram katalog Dropboxa na laptopie i dokańczam ten tekst, czy edytuję. To samo robię na Drive właśnie też. Gorąco polecam.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 11:09
6 kwietnia 2024 11:18

Daj sobie z tym spokój. Właśnie o tym napisałem powyżej. I jeszcze więcej :-)

________

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2024 07:55
6 kwietnia 2024 11:56

> Jak je zmniejszyc?

Ja uzywam MS Paint.
Kopiuje obraz na przyklad z jakiejs strony. Wklejam do Painta. Gdy obszar roboczy (tj bialy obszar w oknie Paint) jest wiekszy od wklejonego obrazu (warto to zawsze sprawdzic) to wybieram opcje "Przytnij".
Nastepnie wybieramy "Zmien rozmiar" z opcja "Wartosc procentowa".
Nastepnie CTRL+A (czyli wybierz calosc), CTRL+C i dalej tak jak pisze Autor notki, prawy klawisz w polu komentarza itd.
 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @zkr 6 kwietnia 2024 11:56
6 kwietnia 2024 12:47

Jasne, że jest wiele sposobów, by zdjęcie zmniejszyć. Ja mam taki, jak opisałem. Nie muszę otwierać żadnej innej aplikiacji w tym momencie :-)

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland
6 kwietnia 2024 12:48

Podpowiem tak na ucho, że jak już naprawdę nie chce się nam kombinować z edytorem, wystarczy właśnie prawym klawiszem myszki kliknąć w polu komentarza, wtedy otworzy nam się możliwość wklejania, jak pokazałem powyżej. I wtedy po prostu wkleić tam zdjęcie, które poleceniem, Kopiuj wykonać na tym zdjęciu, mając je otwarte w inne zakładce przeglądarki.

Właśnie otworzyłem stronę BBC Papers, czyli dzisiejsze pierwsze strony gazet. Kliknąłem prawym klawiszem na zdjęciu tego FT, wybrałem, Copy Image, czyli, skopiuj zdjęcie, przeszedłem do zakładki, gdzie piszę ten komentarz i klikając prawym klawiszem w polu komentarza otworzyłem możliwość wklejania. Kliknąłem, Wklej, potem, Ok i rezultat poniżej :-)

FT Weekend_____

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @cbrengland
6 kwietnia 2024 13:02

Brawo. Szacun za podzielenie się.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @cbrengland
6 kwietnia 2024 13:12

Co było do udowodnienia

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @K-Bedryczko 6 kwietnia 2024 13:02
6 kwietnia 2024 14:01

W końcu jesteśmy w szkole ☺

________

zaloguj się by móc komentować

zkr @cbrengland 6 kwietnia 2024 12:47
6 kwietnia 2024 15:38

> Nie muszę otwierać żadnej innej aplikiacji w tym momencie :-)

OK, ale zastanawiam sie czy przenoszenie przez Paint'a nie jest bezpieczniejsze bo w komentarzu nie zapisuje oryginalnego pliku z danej strony tylko to co pochodzi ze schowka Windows. No chyba, ze system na ktorym oparta jest SN tez zawiera jakis podobny mechanizm (na to by wygladalo - obrazy trzeba wklejac przez osobne okno dialogowe).

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @zkr 6 kwietnia 2024 15:38
6 kwietnia 2024 16:06

Windows jest dla mnie już passe, ho, ho, nawet nie pamiętam od kiedy. I chociaż mam komputer dwusystemowy, czyli i Windows 10 i Linux, to do Windowsa praktycznie już nie zaglądam. Tak go mam na wszelki wypadek. I jeszcze się nie zdarzył ☺

Wszak dystrybucje Linuxa to teraz juz pelny wypas. Ale jednak może sie zdarzyć potrzeba jakiejś aplikacji albo drivera do sprzętu, których Linux mieć nie będzie jeszcze mial. Tylko, gdy ostatnio kupiłem nową drukarkę, okazało się, że Epson na swojej stronie miał a do niej drivery do Linuxa. Nie powiem, świetna sprawa.

__________

zaloguj się by móc komentować

ArGut @cbrengland
7 kwietnia 2024 08:11

Się dołączę z informacjami o edytorze komentarzy i notek/felietonów. Zaglądając w "bebech" SzkołyNawigatorów.PL widać, że za interakcję użytkownika z serwisem odpowiada CKeditor, w wersji 4.

Pasek edycyjny jest ustawiany skryptem, co oznacza, że nawet teraz można wyłączyć jego uruchomienie i zastąpić go innym dającym większą funkcjonalność ...

CKBox - edytor zdjęćMoże nie tak rozbudowanymi jak w przypadku CKbox-a ale można dużo.

O ile mnie pamięć nie myli GOSPODARZ i kolega Aquilamagna pracują nad podrasowaniem SZN.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ArGut 7 kwietnia 2024 08:11
7 kwietnia 2024 11:36

Taka instrukcja obsługi SN właśnie też byłaby niezła. Ale nawet na salon24.pl jej nie było ☺ Ktoś napisał notkę i tam parę rzeczy wytłumaczył, jak robić. Nie pamiętam tego już dokładnie ale był tam taki podobny problem z tymi zdjęciami też

______

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland
7 kwietnia 2024 12:09

No brawo Krzysztof... zawsze wierzyłam ,że drzemią w Tobie dobre zdolności techniczne. Bo za zajmowanie się psychologią polityczną już nie możemy nadążać na czasie . Politycy coraz bardziej durnieją,a redaktorzy z bożej łaski sięgają po diabelskie sztuczki,łącznie z AI...i sieją spusztoszenie... pozdrówka ...należy się sążnisty plus,co czynię.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 7 kwietnia 2024 12:09
7 kwietnia 2024 13:43

Ależ Seleno, to, że ja wlazłem w to gówno polityczne, to naprawdę nie ja zdecydowałem. Życie. I trochę za długo to trwało. Ale mam nadzieję, że wreszcie się od tego uwolnię. Życie znów pokazuje, że tak trzeba. I trzeba powrócić do źródeł.

Aż nie mogę uwierzyć dzisiaj np, że raptem dwadzieścia parę lat temu zbudowałem wielką bazę danych na platformie Accessa MIcrosoftu, gdy pracowałem w niemieckiej firmie w Polsce, a właściciel nie miał pieniędzy na oprogramowanie, które ułatwiało by pracę biurową. A była to wszak firma bez przerwy importująca, eksportująca i potem produkująca też. Więc zrobiłem to sam. Za darmo. W ogóle, to były normalnie romantyczne wręcz czasy, gdy byłem przecież czynnym świadkiem narodzin komputera PC z początkiem lat 90-tych, Internetu, czy laptopów potem. Siedziałem w tym temacie bardzo. A polityka sobie tam była obok mnie w tym PRL-u. Ja patrzyłem stale na kraje zachodnie i co chwila tam bywałem. Kto by pomyślał, że mieszkam teraz zupełnie gdzieś indziej, a prowadzę życie już, jak w PRL. Normalnie. Wszak teraz ten PRL mamy już wszędzie.

A tak na marginesie tego AI. Zacznij uważać, gdyż AI zaczyna gadać już w bankach i innych instytucjach, gdy się dzwoni w jakiejś sprawie. Dlatego tak trudno z tym komputerem coś załatwić, gdyż przecież AI, to komputer tylko i oprogramowanie i zero myślenia i kojarzenia, gdy wykracza poza to, co właśnie zaprogramowano w tym komputerze/AI po drugiej stronie łącza telefonicznego. Mam już takie doświadczenia. Na szczęście jeszcze można wysłać list, normalnie przez pocztę.

Świat staje się odhumanizowany. Coraz bardziej będziemy odizolowywani jeden od drugiego. Kończą się rozmowy face to face, a zaczyna załatwianie spraw tylko w Internecie online i z AI tam. Zwracam na to uwagę, gdyż to zaczyna ludziom umykać. Lockdowny w czasie tej niby pandemii Covid, były taką generalną próbą przed tym, co nas właśnie czeka.

_____

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 7 kwietnia 2024 13:43
7 kwietnia 2024 14:43

Zgadza się,jeszcze można wysłać list normalnie przez pocztę,ale czasy gdy oczekiwało się na listonosza odchodzą powoli do lamusa. AI zaczyna królować i młodym mózgi leniwe się stają .Ale żadna maszyna nie zastąpi inteligencji człowieka...W maszynę zawsze mozna "kropnąć" rakietką i zero myślenia sztucznej inteligencji.Żadne zabezpieczenia do kontaku AI z człowiekiem nie pomogą.

A cywilizacja ludzka z umysłem ,jeżeli przetrwa,będzie zawsze trwała w logicznym mysleniu...

Przyjmuję do wiadomości,że czasyPRL-u,które dobrze pamiętam, ogarniają w swoim postępowaniu podobnie w świecie. Jest tylko różnica w statusie materialnym... To sprawka szurniętych polityków,którzy usiłują nas zmusić do swojej narracji. Ale też korzystamy ze zdobyczy techniki w szybkim porozumiewaniu się i wymianie informacji,a logika ludzkiego umysłu pokazuje,że rozróżniamy do czego prowadzi grupa szaleńców w świecie,gdzie siłą i paragrafami usiłuja nam założyć kaganiec...I mimo tak szeroko wyrafinowanej propagandzie ,jest światło nadziei...

Próba z wygenerowanym Covidem,który został narzucony w całym świecie ,na początku podziałała,ale doświadczenie,które ćwiczono na ludzkości- spaliły na panewce... mimo takich strat w zdrowiu i gospodarce -- logika zwyciężyła...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 7 kwietnia 2024 14:43
7 kwietnia 2024 15:35

No nie, uważaj z tą logiką i wyciszeniem Covida. Nic z tych rzeczy. Działania w uszczęśliwianiu nas w przyszłości idą pełną parą. I czy albo przede wszystkim, sprowadzanie Kościoła Katolickiego do parteru. Tak, jak jest "przeczolgiwany" na tej wyspie tutaj od setek lat.

Cokolwiek o tym nie myśleć, trzeba czytać, oczywiscie krytycznie zawsze ale różne źródła. Otrzymuje się wtedy pełny zupełnie obraz sytuacji. Wyciszanie na siłę i odsuwanie od siebie zupełnie prawdziwych informacji ale nie mieszczących się w swoim widzeniu świata, nie mówiąc o ewnetualnej świadomej manipulacja we własnym i tylko interesie, sprowadzi tego "krzywo" myślącego kiedyś na manowce, po prostu.

______

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 7 kwietnia 2024 15:35
7 kwietnia 2024 16:21

A przecież m.innymi o tym napisałam Krzysztofie.Wyliczanka wraz z uzasadniem faktów nawet w skrócie zajęła by kilka stron. I nikt nie odsuwa i wycisza faktów,tym bardziej tutaj na SN...Przecież to widać gołym okiem to"uszczęśliwianie nas "Covidami,Wojnami,LGBT-ami,zielonym nieładami etc,etc.. z odpowiednimi restrykcjami Rządów światowych. I trzeba jednak "prawdziwie "spreparowane manipulacje przez gęste sitko przelewać.To jest podstawa zrozumienia.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @cbrengland 6 kwietnia 2024 16:06
7 kwietnia 2024 19:59

Tak jeszcze w sprawie LINUX-iej miłości ...

One engineer’s curiosity may have saved us from a devastating cyber-attack | John Naughton | The Guardian

Trzeba mieć takie narzędzia, jakie sprawiają nam przyjemność i dają pracę (to w szczególności dla programistów). Dystrybucji jest OGROM, więc zawsze można znaleźć taką co to ją się samemu składa. Ale szacun dla Andres Freund, któremu PosgreSQL nie działał po SSH jak trzeba ...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 7 kwietnia 2024 16:21
7 kwietnia 2024 20:56

Ok, baw się dobrze. Mnie się już nie chce, po prostu aż tak. Wiem swoje. I wystarczy.

Zawsze też, jak wiesz i o tym niedawno nawet napisałem, byłem, jestem i będę tam, co nawet dzisiaj pokazałem u pana psychiatry na SN

______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ArGut 7 kwietnia 2024 19:59
7 kwietnia 2024 21:07

Od wielu wielu lat już, mam dystrybucję Linuxa, Mint. Wcześniej, co jakiś czas była inna. To taka trochę zabawa była. Skończyła się.

Z tą dystrybucją Linuxa nie mam żadnych ale to żadnych problemów przez ten cały czas. I przede wszystkim dla Windowsowców podpowiem, że w Linuxie, robi się aktualizacje wtedy, kiedy ja chcę ją zrobić. I użytkownicy systemu Windows na pewno wiedzą, o czym mówię. To było chyba najbardziej wqur...e w tym systemie, stale i wciąż uaktualnianie systemu. Oczywiście poza innymi jego "walorami". Proszę tylko nie odpowiadać, że przecież Microsoft w Windowsach wprowadzadzil zmainy w tych upgradach systemu. Niech się walą z tym i już ...

________

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 7 kwietnia 2024 20:56
7 kwietnia 2024 21:22

Za życzenia zabawy nie dziękuję,bo wcale się nie bawię... Naprawdę wiem swoje...także. I wystarczy. Cieszę się ,że ktoś znajduje ukojenie nawet w pustym kościele,mi też tak się zdażało.Jednakże serce moje raduje się kościołem wypełnionym po brzegi...I zawsze wzrusza mnie zbiorowy śpiew i modlitwa...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować