-

cbrengland : krzysztof feliks bekiersz - moja historia

Muszem ale nie chcem

Przytomni sobie przypominają pewno tę frazę tytułową ale w oryginale:

Nie chcem ale muszem

To nasz as prezydencki i nie tylko, Lech Wałęsa, gdy nie chciał być tym prezydentem wszystkich Polaków ale musiał. Wieki temu? Ależ skąd. Raptem nawet 30 lat nie minęło. Żyją jeszcze aktorzy tamtych wydarzeń. Chociaż nie jeden hospitalizowany już coraz częściej bywa. Jeszcze chwila i zejdą z tego widzialnego świata. Ale nie zejdą z kart historii przecież. Wtedy to się dopiero zacznie. Generał Jaruzelski, to małe piwo wobec tego, co przez następne wieki pewno Polska będzie czciła. Właśnie.

Nie chcę ale muszę :-). Obserwuję to, co się odbywa nie tylko na scenie polskiej ale i wokół. Ale Polska, to jednak moja matka. I można by stwierdzić, nic nowego. Jeszcze właśnie teraz te stare mumie, aktywne w tamtych “zamierzchłych” czasach, odżywają i bardzo chcą zaistnieć. Czy też, im każą to robić, jak Wałęsie przecież, wodzonym na sznurku służb może i do dzisiaj.

A co to za służby i gdzie i czy w ogóle? Powoli nie ma to już żadnego znaczenia. System utworzony przez ostatnie dziesięciolecia właśnie na naszych oczach zaskoczył. Inaczej mówiąc, zapalił się ten silnik i nie ma ochoty zupełnie się wyłączyć. Ba, coraz więcej i więcej ma paliwa w zbiorniku, na wypadek wszelkich nieprzewidzianych ewentualności.

Czy to już perpetum mobile? Pewno nie. Jeszcze w “te ich szprychy można by kija włożyć". Ale pytaniem jest, co to ma być za kij i kto mógłby to zrobić? Na moje oko już ten kij gdzieś się zagubił. A nie za bardzo jest komu go szukać. Gadaniem się nic nie wskóra. Dzisiaj można mówić tak, jutro tak. I tak wkoło Macieju.

Ostatnio w czasie świąt trafiłem przypadkiem na YouTube na prof.Bralczyka. Postać mi znana od dawna, jak prof.Miodek ale nie szczególnie przeze mnie śledzona. Ot, człowiek od języka polskiego. Ja chodziłem innymi drogami. Dopiero teraz korzystam więcej z tego narzędzia komunikacji, czym jest język, język polski oczywiście. Innych może nie być. Może poza łaciną i greką.

Z ciekawości zajrzałem do pana prof.Bralczyka. Okazało się, że to nie tylko język. Ale cała sfera wokół niego. Z jednego nagrania przeszedłem do drugiego i tak dalej, gdyz prof.Bralczyka da się słuchać. Mówi ciekawie. Ale właśnie mówi o narzędziu. A ile można się tym zajmować. On całe swoje życie. Ok, z tego żyje. Ale ja nie muszę. Wystarczy co jakiś czas. Być może w następne święta :-) W którymś z odcinków zapytany, jacy to współcześni pisarze są jego faworytami, wymieniał Olgę Tokarczuk i pana Twardocha. W innym miejscu nie krył, że jest człowiekiem lewicy. Tak więc ta moja powieka zdziwienia nie za bardzo drgnęła. Dało mi to tylko do myślenia, że skoro taki specjalista od języka uznaje tych wymienionych, a przez nas ganionych autorów, za godnych uwagi, to albo pan prof. powiedział o nich, to co powiedział, gdyż musiał, co wydaje mi się  jednak naciągane albo rzeczywiście język polski, jakim się ci autorzy posługują, zasługuje na uwagę. Piszę język, gdyż treść dla prof.Bralczyka znaczy mniej niż ten język.

Ale to pewno jest nie tak. Wszak zajmuje się on właśnie zawodowo również manipulowaniem językiem w szerokim rozumieniu tej manipulacji, od reklamy, do polityki. Mówił w którymś ze swoich wystąpień, jak to sam się zdziwił, gdy kiedyś spotkał człowieka polityki z obozu wcale nie przyjaznego jego poglądom, gdy tenże człowiek, ściskając jego prawicę, dziękował panu profesorowi za to, jak wiele się nauczył na warsztatach, które pan profesor był prowadził z zakresu komunikacji społecznej. Było to dość dawno, powiedział pan prof. Od tamtej chwili, mówił, nie za bardzo chce doradzać, co i jak. Ale zdaje się, tylko tak mówi.

Dla mnie to było wejście w inny świat. Wejście do Polski innej, aniżeli tyle lat będąc praktycznie wokół Coryllusa. Ok, bywałem w tej polityka.pl i jako takie pojęcie miałem i mam na ten temat. Ale co innego zobaczyć nie tylko człowieka myślącego i działającego po tamtej stronie ale też tę masę ludzi na widowni i to widowni uniwersyteckiej przeważnie. I to się właśnie dzieje.

Gdy gdzieś po paru dniach tej mojej zabawy z YouTubem, trafiłem na spotkanie prof.Henryka Samsonowicza (postać wszystkim znana i mnie też od zawsze, historyk) i na jedno z jego ostatnich publicznych wystąpień na Uniwersytecie Warszawskim i gdy tematem jego wystąpienia były początki narodu polskiego i jego chrzest i gdy po paru minutach zobaczyłem z kim i z czym mam do czynienia i o czym ten człowiek mówi, a przede wszystkim jak i dlaczego ci Polacy to nawet po paru wiekach stanowili mniejszość na ziemiach uznawanych za polskie, ostatecznie wyłączyłem już nie tylko prof.Samsonowicza ale i innych też.

To co napisałem ostatnio w mojej notce o Polakach i nie-Polakach miało jednak wielki sens. To nie jest ważnym, że w wielu kwestiach zarówno jeden profesor, jak i drugi nawet mają rację. Ale gdy już na samym początku opowiadają o swojej matce, jak gdyby była nie wiadomo czym, w domyśle do dzisiaj - żyjemy dzisiaj, jak w dzień świra, mówi publicznie inny Polak, nie-Polak, odtwórca takiej właśnie roli w znanym nam filmie pod takim tytułem - to doprawdy nie wolno takich “autorytetów” słuchać. Nigdy.

Przełączyłem się na polskie kabarety. I mamy to. Są takie prawie już, jak zachodnie. Wulgaryzmy już nie rażą. Są immanentną  częścią składową tych spektakli. I nawet nie słyszałem w ostatnich odcinkach, by były wyciszone. Aktualność tych kabaretów mnie jednak nieco zaskoczyła. Ale to zdaje się tak ma właśnie być. W jednym z nich widziałem skecz z teleturniejem Karola Strasburgera, jaki to on prowadzi w tv “od wieków”, gdzie były rodziny imigrantów i uciekinierów, ha, ha, ha. Ależ to było zabawne.

Gdyż było. Gdyż te akurat kabarety to nie byle co. I piszę to zupełnie nie ironicznie. Takie są. Tusk, to też jest inteligentna bestia, prawda?

_________



tagi: dzien jak co dzien 

cbrengland
2 stycznia 2022 10:19
19     1132    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ThePazzo @cbrengland
2 stycznia 2022 10:35

Bralczyk to jeden z lepszych promotorów lewicy wśród młodzierzy.

Pokaż mi kogoś tak skutecznego z obozu naprzeciwko.

Uwodzicielski jak sukubus a to kilka prostych oratorskich tricków...

Na gawiedzi pozbawionej eudukacji robi wrażenie niczym Gandalf ;)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @cbrengland
2 stycznia 2022 10:44

Prof Bralczyk to jest najprawdziwszy marksista, który podchodzi do zagadnień dialektycznie.

To on był biegłym sądowym, kótry wydał opinię, że poseł Palikot nazywając prezydenta Kaczyńskiego "chamem" nie znieważył go.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ThePazzo 2 stycznia 2022 10:35
2 stycznia 2022 12:21

Ale jest i tyle. To przecież nie jest moja miłość i o tym piszę właśnie. I to, że dobrze jest poznać wroga. Ks.prot.Tadeusz Guz ponad pół swego życia poświęcił na "bycie w piekle". By poznać tych wszystkich squr...ów tamtej strony. Poczynając od Lutra, a na współczesnych szatanach kończąc, politycznych, też.

Coryllus, przepraszam za kolokwializm, też "grzebie w gównie" często, by o tym nam napisać. A my tam nie będąc, możemy to gówno poznać. Mając takie jego przygotowanie, a już widać, ja mam, spokojnie w te rejony możemy też wchodzić, już sami. Prof.Bralczyk dużo wie o języku polskim. Ciekawi mnie to.

_______(

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ewa-rembikowska 2 stycznia 2022 10:44
2 stycznia 2022 12:33

On napisał po polsku konstytucję obecną. Tak właśnie. Prawie sam. Pod względem językowym nad tym czuwał.

Tak, w nim też jest to coś, co napisałem o prof.Samsonowiczu. Och ten język polski wcale nie jest taki trudny, a własnych słów, to ma tam trochę ... i tak to czasem leci. Ale tak, jak napisałem powyżej, między wierszami dowiaduję się naprawdę wiele o języku polskim.

Na marginesie w którymś nagraniu z Rzeszowa z prof.Bralczykiem na tamtejszej wyższej uczelni, czekano na arcb.Grzegorza Rysia i nawet go bodaj cytując. I tak to leci po tamtej stronie.

Przypomnę, jak już o tym wiele razy pisałem, jak bardzo szerokim łukiem należy omijać arcb.Grzegorza Rysia. Jego tak. Można i należy.

_______

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 2 stycznia 2022 10:44
2 stycznia 2022 12:43

Bardzo dialektycznie pani Ewo "

Jerzy Bralczyk: Że z całą pewnością wypowiedź posła Palikota jest obraźliwa. Natomiast nie jest zniewagą.

Jaka to różnica?

"Zniewaga dokonuje uszczerbku na honorze tego, do kogo się ją kieruje. A formę wypowiedzi Palikota oraz użyte słowo trudno za takie uznać. On nie powiedział wprost: „prezydent to cham", tylko: „uważam go za chama". Miało to więc charakter sprawozdania Palikota z jego własnego sądu. Słowo „cham" oznacza tylko, że ktoś zachowuje się po chamsku. Czy mogę ocenić czyjeś postępowanie jako chamskie? Mogę, to go nie znieważa."

https://wpolityce.pl/polityka/113855-on-nie-powiedzial-wprost-prezydent-to-cham-tylko-uwazam-go-za-chama

I dalej ...

"Bronisław Komorowski pójdzie na polowanie na wilki i zastrzelimy Jarosława Kaczyńskiego, wypatroszymy i skórę wystawimy na sprzedaż w Europie."

Janusz Palikot, 6 czerwca 2010 r.-lecz ta strona z wypowiedzią pana profesora już nie istnieje... Więc profesorska biegłość poszła po drucie przyzwolenia,jak świeże buleczki.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 2 stycznia 2022 12:43
2 stycznia 2022 14:03

Ok, wiemy, w “czym pływa” prof.Bralczyk. Obiecuję, że umyję ręce, jak do niego jeszcze będę zaglądał :-) Nie chciałbym jednak, by zdominował naszą tutaj rozmowę. Dla mnie ważniejszym na przykład jest, co tam robił i robi arcb.Grzegorz Ryś, gdzie bywa prof.Bralczyk.

I pan profesor, to nie jedyny "bohater" mojego tekstu. Albo nawet nie najważniejszy.

_______

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 2 stycznia 2022 14:03
2 stycznia 2022 14:31

Racja.Nie ma potrzeby wypowiadać się na tematy,które już znamy i są jasne. Na temat  abp Rysia też nie będę się wypowiadać po jego ocenie „oficjalnie przeprosił, ale raczej nie dostrzegł w swoim poczynaniu niczego złego” .

Na szczęście jest tylu prawych ,wielkich Polaków -Błogosławionych,że jest komu czas poświęcić.

(...)Gdy człowiek patrzy za bardzo na siebie - nie dostrzega Boga; gdy zapomina o sobie - widzi Boga, a w Nim innych. Oto tajemnica rozwoju duchowego (...)
/Kardynał Stefan Wyszyński/

Nadmienię tylko,że nauczanie Prymasa Tysiąclecia o rodzinie i narodzie jest niezwykle aktualne. Nasze czasy mają inne oblicze polityczne , kulturowe i duchowe.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 2 stycznia 2022 14:31
2 stycznia 2022 17:57

Oczywiście, że tak. Tego trzeba nam się trzymać. Komunizm powrócił przecież. By nie powiedzieć, ze nigdy nie odpuścił.

Sw.Prymas Wyszyński był specjalistą tego czegoś. Duchowym specjalistą. I tego oczekuję od siebie. I innych też. Wszak był zamordyzm prawie fizyczny Kościoła w latach 50-tych. A właśnie teraz do tego wracamy. Inna forma. Cel tem sam. Teraz już "pełnym gazem" bez żadnych "ale". Austria, Irlandia i zdaje się i Hiszpania blisko. Kraje katolickie. Eutanazja już prawnie dozwolona.

Jezeli te dzialania, które obserwuję w Polsce dalej będą eskalowac, możemy nie dać rady. Przyszła konfiguracja rządowa, to opcja post-tuskowa, początkowo może nawet z samym Tuskiem. Potem Hołownia, Trzaskowski i jak jeszcze będzie żył, Gowin. A w tle różnego rodzaju Ewy Kopacz i Budki, na pewno nie z piwem. Czyli totalne nic. Jak już zresztą jest we Francji, Macron, czy w Kanadzie, Justin Trudeau.

To nie czarnowidztwo. To realizm polityczny.

________

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 2 stycznia 2022 17:57
2 stycznia 2022 19:09

"Realizm polityczny" ,ale on jest, jak jedno wielkie czarnowidztwo Krzysztofie.Gorycz mnie zalewa,gdy widzę jak dwa brytany Józio Biden i Putinek -wirtualnie rozmawiają z uśmiechem dzieląc  sobie cudze kości.Bez zahamowań i obciachu. Jak w czasie Jałty... Na tzw dołach też wirtualnie podkast twitterowy Tuska z MM ma dalszy wdzięczny pogłosik.Już jest zapowiadane zwycięstwo wyborcze umiłowanej partii pana Tuska z nim jako naczelnym wodzem. 50 tysięcy pewnych ludzi do obserwacji wyborów. ...........
Także spokojna kampania ,bo sam pan Tusk zobowiązuje się w sposób chrześcijański "ugryźć się we własny język" .No i przede wszystkim zorganizować wolne i sprawiedliwe sądy...aby PiS zapuszkować za tragedię narodu . Oto perspektywa ,oczywiście z cenami za gaz i prąd kupiona...no bo jakże,władza wszystko wybaczy.

No i karuzela już się kręci..bo" praworządność" unijna w ogonie,a kolejność Rządzących może dostać zaskakujące zezwolenie...

A nauczanie i mysli Bł.Kar.Wyszyńskiego są ciągle aktualne i mądre. Charakteryzuje troska o autentyczny, chrześcijański kształt rodziny polskiej. Wypływało to z jego pasterskiej odpowiedzialności i głębokiego patriotyzmu, które podpowiadały mu, że bez rodziny nie ma przyszłości narodu.

Rodzina była dla Prymasa największą siłą narodu, a jednocześnie gwarancją jego przetrwania. Wyszyński mawiał, że bez mocnej, czystej, zwartej, zespolonej rodziny, nie ma narodu. Naród jest rodziną rodzin. I tylko na tym fundamencie może się spokojnie rozwijać życie osobiste, rodzinne, religijne, społeczne, zawodowe, narodowe i państwowe !

Czy potencjalni wyborcy zorientują się w oszustwie,które jest tak hojnie serwowane?

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 2 stycznia 2022 14:03
2 stycznia 2022 19:50

Na  bohatera...

...  to  trzeba  sobie  zasluzyc,  Bralczyk  to  jest,  ale  "boCHater"  !!!

On  byl  i  jest  wyjatkowo  oslizgly,  "maslo  maslane",  Panu  Bogu  swieczke  i  diablu  ogarek,...  drugi  "Miodek"...  z  obydwoma  dajmy  sobie  spokoj,  Krzysiu,  bo  obydwa  "misie"  dobrze  sie  bawily  naszym  kosztem,  tzn.  MASKOWALI...  i  ZARABIALI  na  nas  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 2 stycznia 2022 19:09
2 stycznia 2022 20:04

Rzeczywiscie...

...  podkastowali  sobie...  i  POPIERDZIELI  u  OSZUSTA  SMOLENSKIEGO  na  albinosie  2  SPRZEDAWCZYKI  Polski,...  dzis  tzw.  "premier"  z  "ex  krUlem  ELropy",... 

...  a  drzewniej  "premier"  ze  swoim  "doraTco"  !!!

Wiec  teraz  znowu  "role  sie  zmienio",...  a  "nasza  hania  kochana"  dalej  bedzie  z  WOLNOSCI  korzystac  bedzie,  bo  Ziobro  zbyt  "zarobiony",  bidul   jeden,  czasu  nie  ma,...

...  bo  przed  nami,  calym  narodem  "NOWE  WYZWANIA",  co  "wadzunia"  tak  lubi  i  kocha,  bo  to  =  NARODOWE  ZLODZIEJSTWO,  czyli  kolejne  STRZYZENIE  BARANOW  NAD  WISLA  !!!

 

O  pardon,...

...  no  i  MUSIMY  na  nich,  tych  WSZYSTKICH  ZDRAJCOW  i  WARCHOLOW  jeszcze  tylko  ZAGLOSOWAC...  albo  i  nie,    

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 2 stycznia 2022 20:04
2 stycznia 2022 22:10

No cóż madame Paris ,jak napisałam " kolejność Rządzących może dostać zaskakujące zezwolenie " .Może będzie potrzebny jednak szlak przez Polskę ,a przecież nie wyrżną całego narodu.Żadna panująca i potencjalna opcja w Polsce tego nie roztrzygnie...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 2 stycznia 2022 22:10
2 stycznia 2022 23:06

No  coz,...

...  niech  sie  dzieje  wola  Nieba,...  ale  ode  mnie  i  mojej  rodziny,  ta  obecna  ZLODZIEJSKO-BANDYCKA  BANDA  i  nastepna  przepoczwarzona  "wadzunia"  z  obecnej  BANDY  -  ZADNEGO  ZEZWOLENIA  NIE  DOSTANIE  !!!

Bo  to  ciagle  BEDZIE  ta  sama  TARGOWICA  i  ZDRAJCY  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 2 stycznia 2022 19:09
3 stycznia 2022 14:25

Rzeczywiscie, powoli naprawdę strach otwierać jakiekolwiek wiadomości. Ostatnio nawet sportowe ☺

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 2 stycznia 2022 19:50
3 stycznia 2022 14:37

Powiadają bodaj, na bezrybiu i rak ryba ☺

Tak Paris, już to napisałem. Ja w Polsce w ogóle nie zaglądałem do  tych panów, poza tym, że wiedzialem, kto zacz. Jan Kochanowski to była też porządna świnia, jak wiemy, a zobacz, jak pisał po polsku, a może mniej, co. Coryllus nie raz zachwycał się komunistycznymi autorami, nie tylko za to, że czasem tak otwarcie pisali, jak było ale nawet za ich język.

Tak to mniej więcej albo więcej nawet, właśnie jest ☺

________

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 3 stycznia 2022 14:37
3 stycznia 2022 15:42

Tak,...

...  doszlismy  do  tego,  ze  gdzie  sie  nie  obejrzymy  tam  same...  i  te  same  ku*wy  i  zlodzieje,  i  to  juz  dokladnie  nie  ma  znaczenia  pod  jakim  szyldem,  to  ku***two  sie  "jednoczy"  zeby  -  o  zgrozo  -  "nas  bronic"  !!!

To  normalnie  sa  kwadratowe  jaja...  ta  LOBUZERIA  chce  nas  "bronic"  zeby  zaraz  nas  OKRASC...  vide  dzisiejsze  PIERDY  "oslonowe"  -  kolejne  rzesze  DARMOZJADOW  i  PASOZYTOW  BIUROWYCH  zatrudnionych  do  obslugi  tego  ZLODZIEJSKIEGO  "funduszu  oslonowego"  -  przed  podwyzkami  gazu  i  energii  elektrycznej,  spowodowanej  tym  PRZEWALEM  zwanym  NS2...  normalnie  tylko  ich  sku***synow  pozabijac  pustym  smiechem  !!!

I  jeszcze  OBEREK,  zwany  "wojno  CHybrydowo"  na  zakonczenie  wysteMpUF  calej  tej  zgrai  BANKRUTOW  i  PUSTAKOW  !!!

 

Obysmy  tylko,  Krzysiu,  zdrowi  byli  i  przetrwali  ten  "CHaos"...  z  koziej  d*py  wziety,  

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 3 stycznia 2022 15:42
3 stycznia 2022 17:30

Wiesz, zaczynam planować tegoroczne święta, naprawdę ☺, Boże Narodzenie 2022.

To termin odległy ale znowu nie aż tak. A to najpiękniejszy czas w ogóle w naszym życiu. Mając taki cel, wszystko inne nie ma znaczenia. Zresztą, jak sama to piszesz. Niech się sami między sobą pozabijaja. Trzeba się od nich odsunąć, by coś na nas nie prysło ☺

_________

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 3 stycznia 2022 17:30
3 stycznia 2022 18:14

Dokladnie  tak...

...  trzeba  robic  swoje  i  w  zgodzie  z  Panem  Bogiem,...  ze  soba,  rodzina  czy  jakimis  bliskimi,  bo  nie  ma  nic  wiecznego  na  tym  swiecie,...  a  ich  zostawic  w  piz**  i  niech  sie  sku***syny  zlodzieje  pozabijaja  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 3 stycznia 2022 18:14
3 stycznia 2022 20:23

Powiem ci coś na ucho :-) Schodzę do podziemia.

_______

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować