-

cbrengland

Stojąc pod bramą zamkniętego cmentarza w Polsce

I to teraz, gdy nadszedł czas cudownego czasu odwiedzin swoich zmarłych najbliższych z rodziny, przyjaciół i znajomych na cmentarzach.

To były najgorsze dla mnie dni na tej wyspie na mojej emigracji, od początku. Te puste cmentarze we Wszystkich Świętych. Gdy w Polsce tłumy na cmentarzach i światło palących się zniczy wieczorną porą. Zabrano teraz Polakom nawet to.

Pandemia nie ma tutaj nic do rzeczy, cokolwiek to w ogóle jest. To tak samo, jak teraz w Zjednoczonym Królestwie  w zakładach pracy w czasie pracy należy nosić maseczki na twarzy ale w kantynie można być bez. Przecież ten absurd aż “bije po oczach”. Tak samo przez najbliższe w Polsce, w najważniejsze dni, na cmentarzach można by się zarazić tym wirusem ale po trzech dniach już nie. Ci, którzy jeszcze mieli jakieś wąty, niech szybko się ich pozbędą. Mamy do czynienia z totalną rewolucją.

Padło na PiS, jako jej wykonawcy. Ale to zaczyna wyglądać tak, że właśnie ta niby prawica wobec tego “totalnego” zagrożenia pandemicznego, zostala wybrana do zamykania ludziom normalnego ich życie. Wkurzą się ci ludzie bardzo za chwilę na to. Już zaczęli. Na razie nie ci właściwi. Ale wkrótce i ci spokojniejsi i z drugiej strony barykady, zaczną pomrukiwać i się buntować. Kto przyjdzie w zamian tej zmiany? Komorowski może nie ale kto wie. Po tamtej stronie poza Tuskiem nie ma nikogo. To tak, jak po stronie, niech będzie, że prawicowej, jest Kaczyński i potem już nic.

W polskiej hierarchii Kościoła nie ma charyzmatycznego przywódcy. Pozostali tylko wierni. Pytanie, czy damy radę?

Przypomnę, że w kraju, jednak katolickim, jakim jest Francja, spalono już ikonę Kościoła, katedrę Notre Dame w Paryżu. Podobne próby już były czynione w innych katedrach. A księży i wiernych zabija się we wnętrzach kościołów. Ostatnio nawet odcinając im tam głowy.

W Polsce, jak na razie maluje się szatańskie hasła na murach kościołów. Ale i też były już skuteczne próby wtargnięć do wnętrz kościołów. Jeszcze nie było ofiar śmiertelnych. Ale progres następuje z dnia na dzień.

Porównanie do społecznego ruchu, jakim była przecież Solidarność w 1980 nasuwa się samo. Tylko teraz ta Solidarność, to jesteśmy my, Katolicy, Polacy, czyli wszyscy Polacy. Wszyscy bowiem są ochrzczeni. Innych Polaków nie ma. Co najwyżej są obywatele polscy. Być Polakiem, znaczy być Katolikiem.

Pamiętajmy o tym. Jeżeli to się zacznie rozmydlać, nie ma innej wizji Polski i Polaków, jak francuska. Na dzisiaj z kadłubowym katolicyzmem w odwrocie. Ze spalonymi kościołami i przede wszystkim, ze “spaloną” duszą Francuzów, nie wiedzących już w zasadzie, kim są i po co żyją.

Patrząc na realia dzisiejszej konfiguracji politycznej, w jakiej Polska się znalazła, nie widzę innej już drogi. Każda inna, to konfrontacja z totalną większością i to nie tylko w Europie ale w świecie. Polski Kościół Katolicki, czyli Polska i Polacy, na naszych oczach odchodzi do historii.

Tak to wygląda. I nie czarujmy się, że jest inaczej. Nie jest. 

 



tagi: polska kościół świat 

cbrengland
31 października 2020 05:35
40     2258    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @cbrengland
31 października 2020 06:45

Oczywiście nikt nie wymaże naszej polskości, pozostanie na zawsze

 

A w tych dniach dobrze popatrzeć w to lustro i odpowiedzieć sobie na pare pytań też

 

Tutaj dużo więcej

 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @cbrengland
31 października 2020 07:29

Co za czarny pesymizm, Panie Kolego!

Tym nieszczęśnikom odbiera się powoli tylko jedno: satysfakcję, że ostatecznie rozwiązując problem swoich dzieci nie tylko postępują zgodnie z prawem, ale i nie wydają na wychowanie drogocennej mamony. Nie zmienił się żaden zapis ustawy, ani kodeksu karnego, a ile było informacji, jak pozbyć się bezkarnie bachora przez wyjazd albo ogólnie dostępną tabletkę?

Pierwszy cios to było 500+. Jak można było użyć należnych nam pieniędzy w socjalistyczny sposób przekazując je patologii, która nie korzystała z możliwości poprawienia własnego dobrostanu?

Świat wyraźnie oszalał, ale jeszcze żyjemy.

Zdrufko

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland
31 października 2020 08:51

z tymi ochrzczonymi dziecmi urodzonymi przez  pokolenie leminżerii  (dorosli poniżej 40 roku życia w wielkich miastach) to przesada. Całkiem sporo dzieci z tzw. wolnych związków nie zostaje  ochczonych. I jestem zdania, że ich  zauważalnie odsetek wzrasta..

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 31 października 2020 08:51
31 października 2020 09:20

Gorzej. W rocznikach od połowy lat 80' chrześcijan już w zasadzie nie ma, choć ochrzszczonych jest jeszcze sporo. Oczywiście, część się nawróci jak dorośnie i zmądrzeje, może się nawet niektórzy nieochrzczeni ochrzczą. Faktem, jednak, pozostaje, że jeśli nic się istotnie nie zmieni Polska za lat 20 będzie miała odsetek dominicantes jak dzisiejsze Niemcy. Dlatego PiS niewiele ryzykuje zamykając cmentarze, bo emeryci i tak się nie odwrócą (choć będą pomstować), a reszta się głównie ucieszy, że skoro nie trzeba z babcią dymać na cmentarz, można się spokojnie napić w Halloween. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @cbrengland
31 października 2020 09:40

Na pierwszy sygnał,że władza zamyka od soboty cmentarze naród w piątek do późnego wieczora oblegał cmentarze, woził chryzantemy i zapalał znicze. Odwołałam spotkanie i ruszyłam na cmentarz ok. godz. 17  a inna część rodziny działała na innym, na którym ,sorry,spoczywają Rodzice. Było ciemno choć oko wykol ale ruch jak na Nowym Świecie. Wszędzie już paliły się znicze, również na zbiorowych wojskowych z 1939 i 1944 r. Handlarze cierpliwie stali do wieczora. W tym roku groby były sprzątane wcześniej, bo ludzie podejrzewali,że władza taki numer wywinie w ostatniej chwili. O żadnych zasadach ostrożności nie było mowy, bo było ciemno i mnóstwo ludzi. To,że cały tydzień łaziły bez ograniczeń watahy wyjącej tłuszczy ,mające chyba jakieś immunitety - będzie zapamiętane. PS. Proszę mi wierzyć, cmentarze nie są puste w Polsce.To władza ma puste łby.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @pink-panther 31 października 2020 09:40
31 października 2020 09:56

A ja tylko sie zastanawiam, czy faktycznie te zamkniete cmentarze beda pilnowane przez jakies sluzby. Oby

Domyslac sie tylko mozemy (satanisci, kierujacy otwarcie protestami w Polsce, lubia -jak wiemy- date Wszystkich Swietych) ze zakusy na profanacje cmentarzy sa duze .

Natomiast, co do czarnowidztwa pana Cbrenglanda, tez pragne dodac, ze cmentarza w Polsce NIGDY nie sa puste, przez caly okragly rok sa ukwiecone i rozswietlone zniczami. Zle nie bedzie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @jestnadzieja 31 października 2020 09:56
31 października 2020 10:05

Najbardziej zaniedbane groby widziałam  w Alei Zasłużonych na warszawskich Powązkach. Groby zasłużonych apartaczyków.

Natomiast i w Warszawie i tu gdzie teraz mieszkam problemu nie ma. Cmentarze odwiedzane są przez ludzi codziennie. Groby są zadbane, przystrojone kwiatami, z zapalonymi światłami. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 31 października 2020 10:05
31 października 2020 10:18

Sens wolnych dni w święto Wszystkich Świętych związany był z tym, ze ludzie jeździli na cmentarze połozone daleko od miejsca zamieszkania.  Niektorzy nawet na kilka w różnych miejscach kraju.  Tam gdzie rodziny zmarłych mieszkają blisko miejsca pochówku (cmentarz w tej samej miejscowości) problemu nie ma, i groby są zadbane. Alem gdy ktoś "rza do roku" wyprawiał sie ze Szczecina do Przemysla, to ma problem. Bo w "inny dzień" nie ma dnia ustawowo wolnego od pracy.

A w tym roku była "kumulacja", bo sobota , niedziela i wystarczyło wziąć jeszcze wolne na poniedziałek i problem z głowy.

Ciekawe,  co jeszcze nam zaserwuje masoneria od Mateuszka.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @cbrengland
31 października 2020 10:25

Wyczułem co władza kombinuje, i w czwartek obleciałem groby, a jest ich sporo. Przy planowaniu harmonogramu życia trzeba uwzględnić to, że władza w czwartki albo piątki nakłada nowe kary i ograniczenia za upoczywe chorowanie.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 31 października 2020 10:18
31 października 2020 11:18

Oczywiście. Sama tak jeździałm po Polsce. To wynika  z bardzo silnej tradycji kultu przodków. Teraz Mateuszek i ferajna niczym zaborcy/okupanci postanowili skasować tę tradycję. Po co nam tradycja, gdy szykowana jest nowa normalność?

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @cbrengland
31 października 2020 11:27

Jak to szło? "Oddajcie więc Cezarowi to, co należy do Cezara, a Bogu to, co należy do Boga" (Mt 22, 15-21)  W Meksyku na 1.11 urządza się na cmentarzach regularne biesiady. Więc nasze kładzenie kwaitów i zapalanie zniczy marnie przy tym wygląda. A spełnić jeden z uczynków miłosierdzia i pomodlić się za zmarłych można i w najbliższym kościele. Do tego Papież wydłużył okres, w którym mozna uzyskać odpust zupelny za zmarłych do całego miesiąca. Więc suma summarum można ich uzyskać wiecej. Chącemu nie dzieje się krzywda, ale jak się chce narzekać, to zawsze będzie powód.

PS. Na zarzut, że lewactwo jednak protestuje po ulicach, przypominam, że to nie rząd urządza te zadymy. A wysłanie na nich policji i spacyfikowanie to jak gasić ogień benzyną. A są substancje, którym lepiej po prostu pozwolić się wypalić.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 31 października 2020 11:18
31 października 2020 11:36

Chodzi o wytworzenie anomii społecznej (zwłaszcza rodzinnej). Często na cmentarzach w dzień Wszystkich Swiętych raz do roku spotykała się przy grobach cała tzw. dalsza rodzina (krewni i kuzyni),  przyjeżdżając na tę okazję takze zza granicy.

Wypada chyba  przyznać, że perfidia władzy została wypreparpowana zapewne przy wsparciu  uniwersyteckich socjologów - macherów  od "dystansu aspołecznego".

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 31 października 2020 11:36
31 października 2020 11:45

Zatomizowanym i sparanoizowanym społeczeństwem łatwiej jest manipulować.

A ci to też kompletnie odjechali https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/524472-markiewicz-decyzja-premiera-ws-cmentarzy-jest-racjonalna

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @ewa-rembikowska 31 października 2020 11:45
31 października 2020 12:29

Nykiel: Może to jest okazja, żebyśmy bardziej duchowo przeżywali Święto Zmarłych

 

To jakaś bolszewia, w dziadka mroza też wierzą?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 31 października 2020 11:45
31 października 2020 12:32

Ze strony  płatnych łgarzy-propagandystów niczego innego nie należy oczekiwać. Oni nie są odjechani,  tylko są cynicznymi, pozbawionymi zasad  najemnikami od strzelania słowem (psy wojny ideolo).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuro-San 31 października 2020 12:29
31 października 2020 12:37

Skoro może, to znaczy że może tak, ale też  może nie.

Zaś Jezus Nazarejczyk, którego ponoć mają za swojego Nauczyciela mówił wszak, że niech mowa wasza będzie:  
tak albo nie.

Żadnego może.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland
31 października 2020 13:52

Oczywiście  że przerysowywuję. Ale tak trzeba właśnie uważam.

Chcialbym, by Polska byla przynajmniej taka, jak za PRL-u. Ale widzę działania szatana stąd bardzo. Będąc w Polsce to trochę zdaje się mniej widać.

My starzy trzymamy się dzielnie. Ale czy inni też?

zaloguj się by móc komentować



ewa-rembikowska @karmel 31 października 2020 15:41
31 października 2020 15:55

A potem się dziwić, że jest kryzys w Kościele? Bierny, mierny, ale wierny...rządowi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 31 października 2020 11:18
31 października 2020 16:21

Mateuszowi Krzywoustemu wisi tradycja i wiara.

On byl szkolony u naszych sasiadow.

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 31 października 2020 15:01
31 października 2020 16:35

Ma racje. Po idiotach mozna sie spodziewac idiotyzmow. Najpierw lasy, a teraz cmentarze.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Kuro-San 31 października 2020 12:29
31 października 2020 16:44

To niewielka cena za kolejne zaproszenia do programów TVP.

Komentarz Zeba Ywzana z Ne24.pl, że NUP naszymi pieniędzmi zapłaci handlarzom za kwiaty, a my nie będziemy mogli położyć ich na grobach naszych bliskich.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 31 października 2020 16:35
31 października 2020 16:51

"Najpierw lasy, a teraz cmentarze."

A potem godzina policyjna i stan wyjatkowy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 31 października 2020 16:51
31 października 2020 17:09

Stan wyjątkowy jest cały czas, tylko bezobjawowy. Godzina policyjna  obejmuje 70+, też bezobjaowa.

Toż to od marca umiłowani przywódcy rządzą nami rozporządzeniami wychodzącymi poza delegacje ustawowe.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 31 października 2020 16:21
31 października 2020 18:25

A dzieci też w jeszywie.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 31 października 2020 15:01
31 października 2020 18:49

Ja też się spodziewałem zamknięcia. Cmentarz w Szczecinie to wielkoobszarowy gigant z ulicami i rondami. Gdy komuś nogi nawalają, a ma rozsiane groby, to piechotą nie wyrobi. Trzeba samochodem własnym lub z kimś. Władze lokalne od lat złośliwie już przed 1.11 blokowały możliwosć parkowania bliżej niż parę kilometrów od cmentarza by wymusić dojazd zapchanymi tramwajami i autobusami. Nie wyobrażam sobie by się dało dowieźć taki tłum jaki bywa zwykle, miejską komunikacją nie łamiąc zasad dystansu społecznego. Przegięcie polega na tym, że nawet małe podmiejskie cmentarze zamknęli, na których nigdy tłumu nie było. Dzisiaj miałem tam być, no ale du....

zaloguj się by móc komentować


Paris @pink-panther 31 października 2020 09:40
31 października 2020 20:22

Dokladnie  tak  !!!

Wladza...  "nasza  wladza"  ma  NIEPRAWDOPODOBNIE  puste  lby  !!!

I  to  jest  fakt,  swiadomosc,  ktora  trzyma  mnie  w  stuporze  juz  od  bardzo  dlugo.  Dzisiaj  rano  ludzie  bardzo  POMSTOWALI  na  Kaczynskiego,  BANKSTERA  oraz  CALY  PiS...  to  byl  naprawde  RYNSZTOK...  czesto  od  ludzi  na  tzw.  poziomie  czy  "dobrze  ubranych"...  wscieklosc  ludzi  na  zamkniete  cmentarze  OGROMNA,  bo  i  tez  ludzie  nie  wierza  w  "swirusa"  !!!

Ale  nie  wszystkie  cmentarze  byly  dzis  zamkniete...  np.  brama  wejsciowa  na  cmentarz  prawoslawny,  na  warszawskiej  Woli,  obok  ktorego  dzis  przejezdzalam  byla  OTWARTA  NA  OSCIERZ  i  bylo  na  nim  sporo  ludzi  !!!

Szczesliwie  brama  i  furtka  na  moj  wiejski,  parafialny  i  rodzinny  cmentarz  jest  OTWARTA  i  moj  zacny  proboszcz  NAPEWNO  ich  nie  zamknie  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 31 października 2020 11:45
31 października 2020 20:29

A  kto  go  slucha,  Pani  Rembikowska  ?!?!?!

Tylko  ta  dziunia  co  z  nim  gada  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 31 października 2020 15:01
31 października 2020 20:38

Smy  sie  doczekali...

...  "Haryzmatycznego"  prymasa  !!!

Ciekawe,  czy  spodziewal  sie  tez  ZAORANIA   KUL'u  ???

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 31 października 2020 16:44
31 października 2020 20:43

Niech  on  lepiej...

...  zaplaci  SWOIMI  prywatnymi  pieniedzmi,  co  to  jego  zona  "sie  dorobila"  kupujac  dzialke  we  Wroclawiu  za  700.000  zeta,  a  dzis  "warta"  70.000.000  zeta...  na  bidnego  nie  trafilo  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland
1 listopada 2020 00:02

Oczywiście nie znałem tego nagrania, nie zaglądam często już do YouTuba. W ogóle słucham ciszy przede wszystkim ostatnio.  Polecam tak czynić innym.

I proszę bez uprzedzeń. Grzegorz Brauna mówi i to jak o tym, co w tak nieudolny sposób próbowałem napisać w notce.

Ks.prof. Tadeusz Guz, prof.Roberto de Mattei, prof.Grzegorz Kucharczyk, Grzegorz Braun i Gabriel Maciejewski Coryllus, są stale ze mną.

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @cbrengland
1 listopada 2020 13:12

Dla mnie to kolejny atak na podstawy bytu części ludności z małych i średnich miejscowości.

Tradycyjnie część kwiatów i zniczy kupowało się przed wejściem na cementarz a dodatkowo kupowało się trochę "odpustowych słodyczy" jak imbir (nie wiem czy to oficjalna nazwa). I oczywiście nikt nie miał głowy do zabierania paragonów. I dla nich niesprzedany towar (nie tylko kwiaty) to dramat.

Tak się zastanawiam czy w następny weekend też wytną taki numer - bo sporo ludzi postanowi pójść w najbliższą sobotę/niedzielę.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @cbrengland
1 listopada 2020 16:10

Pochwalę się. W dniu wczorajszym byłem siedem razy na cmentarzu, dzisiaj też i jutro również będę. Ludzie nie przejmują się durnymi rozporządzeniami.

Oczywiście zakaz jest nielegalny. Art. 53 punkt 5 Konstytucji głosi:

Wolność uzewnętrzniania religii może być ograniczona jedynie w drodze ustawy i tylko wtedy, gdy jest to konieczne do ochrony bezpieczeństwa państwa, porządku publicznego, zdrowia, moralności lub wolności i praw innych osób.

Piątkowe rozporządzenie Vateuszka to nie ustawa.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Tytus 1 listopada 2020 16:10
1 listopada 2020 20:02

Tak, dobrze, tak trzymać i nie dać się ... ☺

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @cbrengland
1 listopada 2020 21:29

Nie pomijając niczego z notki i komentarzy, muszę zauważyć, że jakiś duch w narodzie jeszcze się pałęta. Otóż z wielu stron słyszę: kupujcie szybko choinki, bo władza zakaże obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia. A policja i Sanepid będą sprawdzać, czy ktoś ośmieli się mieć i przybrać dzrewko w Święta. Za to kara............ /wpisać dowolnie, z pozbawieniem mienia włącznie/.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @KOSSOBOR 1 listopada 2020 21:29
2 listopada 2020 20:59

Popatrz, znowu grudzień i znowu, jak w grudniu roku 1981 czuło się, że coś się wydarzy  Zajęcia na mojej uczelni były wstrzymane. Nie byłem zaangażowany w ogóle w Solidarność od początku. Cieszyłem się po prostu, że może będzie bardziej normalnie, jak na Zachodzie, gdzie właśnie po raz pierwszy zacząłem bywać. Miałem paszport już w domu i miałem wyjechać na święta do Berlina Zachodniego, do moich przyjaciół tam. Nie docieralo do mnie 13 grudnia rano, to była niedziela, co widziałem w telewizorze, czyli generala oznajmiajacego zamknjecie kraju i Stan Wojenny.

To bylo 40 lat temu. Teraz znowu czekamy na podobne "wejście smoka". Ale dzisiaj w Polsce mnie już nie ma. Uff ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 2 listopada 2020 20:59
2 listopada 2020 22:18

Rzeczywiscie...

...  oczekiwanie  na  "wejscie  smoka"  w  porownaniu  do  pamietnego,  niedzielnego    poranka  z  13  grudnia  '81  roku  dosc  adekwatne,  ale  i  po  40  latach  bolesnych    doswiadczen  naprawde  zalosne  i  tragiczne,...  a  moze  nawet  smieszne  !!!

Wiem,  ze  prawie  "caly  sFiat"  w  oczekiwaniu  na  TOTO,  "wejscie  smoka",  bedzie  udawal,  ze  wszystko  jest  OK,...  ale  to  nie  bedzie  to  samo  co  bylo  wtedy,  prawie  40  lat  temu  -  bo  nic  dwa  razy  sie  nie  zdarza  !!! 

    

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 2 listopada 2020 22:18
3 listopada 2020 01:25

Napisałem właśnie takie niejakie wspomnienia sprzed 40 lat i potem.

Wiesz, z tego wszystkiego uważam, że moja intuicja nie zawiodla mnie, by z Polski jednak wyjechać. Naprawdę moje nerwy są w lepszym stanie, niż gdybym dzisiaj był w Polsce ☺

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować