Windows 3.1 i gdzie jesteśmy dzisiaj
Dlaczego tak? A dlaczego, nie?
Każdy idzie swoją życiową drogą taką, jaką sobie wybierze. Albo jak wyjdzie. Nie zawsze idziemy tam, gdzie chcielibyśmy. Potem trzeba się na tej drodze znaleźć. Różnie z tym bywa. Szczęśliwi ci, którzy wybrali właściwie i idą całe życie przed siebie tą przez siebie wybraną drogą.
I jasnym jest, że każda życiowa droga, to nasza droga do Niego. Na co zasłużymy w czasie tej swojej życiowej wędrówki, to będziemy mieć w życiu wiecznym. Jak ktoś w to wierzy, oczywiście. A wcale to nie jest takie łatwe. Te tysiące, miliony zapisanych stron w książkach, czy w Internecie, to są właśnie nasze ludzkie dylematy. I szukanie tej jedynej prawdy. Tak było. Jak jest teraz?
Lata 90-te i początki ery komputerów PC. Od zawsze, jak tylko zacząłem mieć z nimi do czynienia, zaintrygowały mnie. To nie była jakaś fascynacja, czy poświęcenie się im bez reszty, jak wielu potem to uczyniło. Gdy po wielkich na kilka pokoi komputerach, jak polski komputer ODRA na mojej politechnice, który był tym właśnie pierwszym moim komputerem, w latach późno 70-tych ubiegłego wieku, tak potem w latach 80-tych mamy komputery Commodore i Atari. I się zaczęło.
Wiem coś na ten temat, gdyż akurat w tym czasie dorastał mój syn. A ja z nim :-) Już wtedy kilkuletni chłopak zaczął mieć większą wiedzę ode mnie, co też w tych komputerach jest. Nie miałem pretensji. Dla mnie jak wspomniałem, komputer od początku był narzędziem. Nie byłem graczem komputerowym. I tak zostało mi do dzisiaj. Zupełnie nie wiem, w co się gra i co się na rynku gier dzieje. Poza tym, co napiszą w mediach czasem, czyli wiem, że była/jest gra Wiedźmin na przykład i to polskiej firmy, jak też ostatnio Robert Lewandowski i jego firma wydała też grę komputerową.
Komputer traktowałem i traktuję do dzisiaj jako urządzenie, które pomaga mi w życiu. I to wszystko. A że i telefon komórkowy, czy tablet, to też przecież komputery, tak więc żyję z tymi urządzeniami w symbiozie, gdyż tak łatwiej żyć, po prostu.
Ale nigdy nie zapominam o dawniejszych czasach, gdy komunikacja międzyludzka odbywała się za pomocą listów, pisanych ręcznie i wysyłanych pocztą. By potem przejść na telegraf, a potem już na rozmowy telefoniczne. Te listy musiały mieć “ręce i nogi”. Ludzie pisali z sensem i zastanowieniem, o czym piszą. Jeżeli w ogóle mieli o czym i chcieli to robić. Czy dzisiaj jest inaczej? Jest tak samo. Tylko szybciej i bardziej bez sensu. Każdy może coś napisać i wrzucić do sieci globalnej. I tak zrobiło się to, co się zrobiło. Rynsztok słów i myśli. I jak tutaj żyć, panie premierze? :-)
Ano wyłączyć tego premiera. Tak, jak ten premier od czasu do czasu i tak to czyni wobec nas. To, które strony w sieci otworzymy, to jest nasz i wyłącznie wybór. I to nie jest trudnym, by ten nasz palec zatrzymać w drodze do klawisza, aby otworzyć ten czy ów artykuł, czy wiadomość. Mam to za sobą na szczęście.
Od dłuższego już czasu przeglądam tylko tytuły. Rzadko kiedy kliknę na ten tytuł, aby zobaczyć, co jest napisane pod nim. Tak, była i jest jeszcze czasem ta przemożna chęć, by otworzyć jednak ten tekst, gdyż, a może jednak coś tam przeoczę … i jeszcze właśnie czasem tak zrobię :-)
Zauważyłem jednak, ku mej radości, że nauczyłem się czytać, czy raczej przelatywac tekst w kilka sekund, by mieć pojęcie, o czym on jest. To uważam za dużą umiejętność. Nie czyta się przecież tych testów ku zadowoleniu z ich czytania, takie teksty oczywiście są i dlatego się je czyta, ale by się dowiedzieć o tym, czy owym. A po co? Po co o tym wiedzieć? Czy to mnie wzmocni, czy uszlachetni?
Nie chcę powiedzieć, że mamy się odciąć od wszelkiej informacji, co na dobrą sprawę byłoby najlepszym wyjściem. Ale skoro już wiemy to, co wiemy, a wiemy naprawdę dużo, to nie jest nam potrzebnym czytanie tego samego stale i wciąż w różnych konfiguracjach tylko.
Jedynym tekstem, który wart jest czytania stale i wciąż, to jest to Biblia Kościoła Katolickiego. Tak było przez stulecia. I tak powinno być dalej. Żydzi, kimkolwiek dzisiaj są ale na pewno nie są już, to na pewno, biblijnymi Żydami i narodem wybranym, krążą stale wokół biblii, tej swojej, talmudycznie spreparowanej w początkach ery nowożytnej, a wymierzonej przede wszystkim w Chrześcijan, pierwej zabijając ich i swojego Boga.
To były piękne czasy tych pierwszych PC-tów i właśnie systemu Windows w nich. Tych pierwszych okienek i ikon. I kto wtedy by przypuszczał, że Bill Gates okaże się jednym z głównych szatanów dewastujących nasze życie dzisiaj
______
tagi: dzien jak co dzien
![]() |
cbrengland |
7 listopada 2021 09:13 |
Komentarze:
![]() |
zkr @cbrengland |
7 listopada 2021 12:47 |
> I kto wtedy by przypuszczał, że Bill Gates okaże się jednym z głównych szatanów dewastujących nasze życie dzisiaj
To moglo sie inaczej wszystko potoczyc. Gary Kildall (tworca CP/M i zalozyciel Digital Research) zamiast spotkac sie z przedawicielami IBM w sprawie systemu operacyjnego dla IBM PC, stwierdzil ze woli sobie polatac:
https://spectrum.ieee.org/did-bill-gates-steal-the-heart-of-dos
Jest to jedna z wersji tego co sie wtedy wydarzylo.
Jezeli jednak to prawda, to jak to ktos kiedys okreslil, byl to najpowazniejsze "zdarzenie lotnicze" w dziejach ;)
![]() |
cbrengland @zkr 7 listopada 2021 12:47 |
7 listopada 2021 15:16 |
Czyli już wtedy był zaprzedanym złu bandytą. I takim pozostał do dzisiaj.
______
![]() |
Paris @cbrengland 7 listopada 2021 15:16 |
7 listopada 2021 15:28 |
I takim tez zostanie...
... takze Melinda, cala ta jego zaprzana rodzinka i wszyscy znajomi tego "misia"... po prostu - BANDYCI, KRWIOPIJCY i ZLODZIEJE !!!
![]() |
Paris @cbrengland |
7 listopada 2021 15:47 |
Ach, listy...
... ilez ja sie ich napisalam do mojej przyjaciolki Heleny w Paryzu, jeszcze z Polski, a potem juz z Francji... glowa mala !!!
Wypisalam dobre kilkanascie dlugopisow, w koncu potem pisalam olowkami grafitowymi, bo te byly znacznie wydajniejsze. Helena mi potem opowiadala, ze nikt i nigdy do niej tak pieknie nie pisal, ze ma je wszystkie przewiazane czerwona wstazka... i ze kaze je sobie zapakowac do trumny !!!
Mature z polskiego tez napisalam najdluzsza z calej klasy, a moja pani profesor, ktora nie znosila tzw. wolnego tematu na maturze - pomimo "wodolejstwa", popartego dobra ortografia i interpunkcja - z przyjemnoscia postawila mi "4",... bo to bylo dla niej ciekawe "wodolejstwo".
A rynsztok slow i mysli NIE "zrobil sie sam", Krzysiu,... oni go zrobili celowo i z premedytacja, zeby klamac, oszukiwac i manipulowac ludzmi... trzeba to WIEDZIEC, MIEC SWIADOMOSC tego... i rzeczywiscie UMIEC WYBRAC !!!
![]() |
zkr @cbrengland 7 listopada 2021 15:16 |
7 listopada 2021 16:01 |
Zaloga Microsoft, Albuquerque, 7 grudzien 1978:
(https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Microsoft)
![]() |
ThePazzo @cbrengland |
7 listopada 2021 17:07 |
Przeciez Bóg może wszystko - zna także przyszłość i przeszłość. Więc Gates był w planie, zupełnie tak jak Mao Hitler Stalin Vikingowie a nawet Kaligula... - jesli wierzysz...
Spokojnie - niezbadane są wyroki ;)
A tak na poważnie - nie znam osoby/firmy z XX wieku, która przyczyniłby sie bardziej do zmiany życia ludzi na lepsze.
Nie rozumieć tego jest dla mnie zaskoczeniem.
Może za chwile zaczniesz demonizować braci Wright i Forda?
Ahh paskudy przycznyniły się do zatrucia ziemi spalinami...
Czytając Twojego bloga dochodzę do wniosku, iż czasem nadmierne poświecenie się czytaniu tej "Biblioteki Koscielnej" może szkodzić.
Nigdy w znanej nam przeszłości człowieka - człowiekowi nie było lepiej niż dziś.
Podobno się historią interesujesz - i nie widzisz tego?
.
![]() |
zkr @ThePazzo 7 listopada 2021 17:07 |
7 listopada 2021 17:44 |
> A tak na poważnie - nie znam osoby/firmy z XX wieku, która przyczyniłby sie bardziej do zmiany życia ludzi na lepsze.
Chyba zartujesz? Jego system operacyjny byl najgorszym wyborem w tamtym czasie. Facet mial leb do interesow i dlatego wygral.
Technicznie bylo to slabe. Jakis wydumany limit 640 KB pamieci...
"640 k ought to be enough for anybody."
Gdyby Kildall podszedl powaznie do oferty IBM (zgodze sie, zapewne trudny partner do rozmowy) to bysmy o panu BG w ogole nie pisali dzisiaj.
Gates narzucil monopol i wycial wiele swietnych produktow z rynku.
![]() |
ThePazzo @zkr 7 listopada 2021 17:44 |
7 listopada 2021 18:15 |
Owszem - w kazdej branzy jest walka - chodzi o pieniadze. Ford tez walczył i wykosił reszte. Czy jego Ford T był najlepszym pomyslem - nie wiem i nie ma to znaczenia. Wygrał a jego produkt trafił pod strzechy. Jobs z Gates przegrał - i wielu innych też. Faktem jednak jest, że dzieki informatyce i dostepności komputerów w każdej dziedzinie życia poprawił się nasz byt.
Poprawił się to malo powiedziane. Nastała nowa era...
A kazda nowa era ma swoich liderów. Kiedys Gates dziś Musk.
W XX wieku pod strzechy weszły komputery w XXI wejdą roboty.
![]() |
tomasz-kurowski @zkr 7 listopada 2021 12:47 |
7 listopada 2021 18:23 |
Dla mnie najciekawsza w tym wszystkim zawsze była rola samej korporacji IBM, która wyrolowała się z kontroli nad własnym produktem, który zawojował świat, zlecając kontrolę nad najbardziej kluczowymi elementami (procesorem i systemem operacyjnym) podwykonawcom (Intelowi i Microsoftowi).
![]() |
zkr @tomasz-kurowski 7 listopada 2021 18:23 |
7 listopada 2021 19:17 |
Tak, to jest ciekawy watek. Duzy gracz, firma zalozona przed IWS, z ogromnym doswiadczeniem a tu nagle przychodza dzieciaki i dostaja taki kontrakt.
W IT jest troche samorodnych (albo "samorodnych") geniuszy, ktorzy nagle dostali monopol w swoim obszarze (Microsoft, google, facebook). No tak, ale dzieki nim rzad, bezpieczniaki etc maja "podane na tacy" narzedzia dostarczajace bezcennych danych. Moze o to chodzi?
![]() |
zkr @ThePazzo 7 listopada 2021 18:15 |
7 listopada 2021 19:35 |
> dostepności komputerów
Dostepnosc komputerow bylaby taka sama bez Gates'a a rynek systemow operacyjnych swietnie by sie rozwijal bez Microsoftu. Mysle, ze na przyklad czesc rynku by przejely klonu UNIXa.
Wiele patentow, ktore kojarza nam sie z Windows nie pochodzi z Microsoftu, na przyklad to nie oni wymyslili okienka. Mysz tez nie jest ich patentem.
Naprawde, bez Gatesa swiat IT by sobie poradzil.
Tak, Apple przegral. Tak bylo w 2015:
https://myapple.pl/posts/8146-apple-odjezdza-juz-jest-dwa-razy-wieksze-od-exxona
Obecnie:
https://www.statista.com/statistics/263264/top-companies-in-the-world-by-market-capitalization/
![]() |
zkr @cbrengland |
7 listopada 2021 20:35 |
> Te listy musiały mieć “ręce i nogi”. Ludzie pisali z sensem i zastanowieniem, o czym piszą.
To jest wlasnie to. W ogole kiedys trzeba bylo sie zastanowic nad tym co sie robi. Obecnie myslenie zostalo wyparte przez metode prob i bledow.
Pomyslalem sobie o fotografii. Rolka filmu troche kosztowala. Czlowiek mial 36 klatek (albo mniej) do wykorzystania i musial sie chwile zastanowic jak ustawic parametry ekspozycji. Obecnie wyjmuje sie "cyfrowke" albo telefon i trzaska do woli, moze ktores zdjecie wyjdzie.
Wspomniales o Odrze. Ja akurat jestem troche mlodszym rocznikiem ale pamietam czasy gdy nie kazdy mial swojego peceta (a poza nawet gdy mial to byly one po prostu zbyt wolne) i gdy w projekcie trzeba bylo cos policzyc to trzeba bylo sie zapisac w kolejce i zarezerwowac czas w centrum obliczeniowym. Nalezalo naprawde dobrze przemyslec co sie wprowadza do komputera. Rozumiec dane i algorytm.
> Rynsztok słów i myśli.
Ja zaczalem od usuniecia WhatsAppa. Kolejnym etapem bylo odstawienie smartfona na rzecz zwyklego telefonu. I co? I zyje. Problem maja ci, ktorzy uwazaja, ze bez komunikatora nie maja kontaktu ze mna. Chcesz pogadac? Zadzwon albo umow sie na kawe/piwo.
> Od dłuższego już czasu przeglądam tylko tytuły.
To jest dramat. Tez tak mam. Jestesmy bombardowani informacja ale czy dzieki temu wiemy wiecej? Raczej jest na odwrot. Widzimy spadajace liscie, nawet nie pojedyncze drzewa. Nie mowiac o ogarnieciu lasu...
![]() |
ThePazzo @zkr 7 listopada 2021 19:35 |
8 listopada 2021 00:29 |
Tak apple przegrał walke o PC - dopiero gdy weszli w telefony to sie odkuli.
![]() |
kskiba19 @zkr 7 listopada 2021 12:47 |
8 listopada 2021 03:18 |
A mnie się jednak wydaje, że Bill miał mocne plecy na starcie, tylko się z tym nie afiszował. Za dużo było tych cudownych zbiegów okoliczności we wczesnej historii Microsoftu.
![]() |
kskiba19 @ThePazzo 7 listopada 2021 17:07 |
8 listopada 2021 03:21 |
"Nigdy w znanej nam przeszłości człowieka - człowiekowi nie było lepiej niż dziś." - Rozwój technologii to żaden argument a to główny powód że jest lepiej. W innych sprawach jest coraz gorzej. Równia pochyła od kilku wieków.
![]() |
kskiba19 @zkr 7 listopada 2021 19:17 |
8 listopada 2021 03:23 |
Nie może. Na pewno. Nawet gdyby się pojawił samorodek naturalnie to nie ma siły żeby się długo uchował bez nadzoru. A Musk to ostatnio kapitalny tego przykład.
![]() |
cbrengland @Paris 7 listopada 2021 15:47 |
8 listopada 2021 15:48 |
To były czasy Paris, prawda? ☺ Ja dalej w nich przebywam i mam w dupie to, co teraz mam za oknem i tyle. I nieważne to jest, że akurat nie jestem w Polsce. A w ogóle, to ja tam nie jestem tylko i wyłącznie fizycznie. Ja jestem w Polsce i już
_____
![]() |
cbrengland @ThePazzo 7 listopada 2021 17:07 |
8 listopada 2021 15:54 |
Jesteś dupkiem nic, a nic nie kumającym, co się w świecie dzieje. Przykre ale prawdziwe.
Miałeś juz tutaj nie przychodzić. Będę cię walić w łeb za każdym razem, jak cię tutaj zobaczę. Zresztą widzę, inni robią to samo. I słusznie.
______
![]() |
cbrengland @tomasz-kurowski 7 listopada 2021 18:23 |
8 listopada 2021 15:56 |
Tak, to fakt. Też mnie to od początku dziwiło. Dzisiaj już mniej właśnie ☺
_______
![]() |
cbrengland @zkr 7 listopada 2021 20:35 |
8 listopada 2021 15:58 |
Dziękuję za poparcie ☺ Może inni pójdą naszym śladem.
______
![]() |
cbrengland @kskiba19 8 listopada 2021 03:21 |
8 listopada 2021 16:00 |
Zostaw człowieka. Jest na początku drogi edukacji ☺
______
![]() |
ThePazzo @cbrengland 8 listopada 2021 15:58 |
8 listopada 2021 16:05 |
Mnie tu nikt nie wali w łeb tylko wszyscy grzecznie rozmawiają. Kazdy ma swoje zdanie. Czytakem troche o tym jak kiedyś ludzie żyli. Jakie mieli wybory. Mozliwości. Jakie zdrowie. Jaki % na przezycie. I nadal uwazam ze lepszych czasów nie było - mimo oczywiście wielu współczesnych problemów.
100 lat zaraz mnie jak nie było dużej poważnej wojny. Medycyna moze i zatoczyła koło ale jednak jeśli człowiek jest zdrowy psychicznie zdycyplinowany i zorganizowany dzisiejsze osiągnięcia technologiczne są tylko dla niego wyborem. I mozna wybrac z nich tylko rzeczy dla siebie dobre a złe odrzucić. Zupelnie jak w medycyie - mozna się leczyć nowymi lekami które działaja od 100 lat albo truc nowymi narkotkami znanymi od stu lat. To nie świat jest zły. Wszystko zalezy od nas. A ten swiat dziś oferuje możliwości jakich nie było wcześniej. I nie powiedzielismy jeszcze ostatniego słowa :)
![]() |
Paris @cbrengland 8 listopada 2021 15:48 |
8 listopada 2021 16:23 |
Naturalnie, Krzysiu, ze...
... "jestes w Polsce"... zawsze tu byles i bedziesz, pomimo, ze fizycznie jestes tam, ja to rozumiem, bo tez tak mialam. I tez jak Ty zyje przeszloscia, bo bylo to wzglednie dobre, to co jest dzisiaj jest absolutnie NIE DO ZAAKCEPTOWANIA,... jamais !!!
![]() |
cbrengland @Paris 8 listopada 2021 16:23 |
12 listopada 2021 18:57 |
Fajnie, ze jesteś Paris, naprawdę. Musimy się trzymać razem. Nie da się inaczej już ☺
______
![]() |
cbrengland @ThePazzo 8 listopada 2021 16:05 |
12 listopada 2021 19:09 |
Nie zrozum mnie źle. I to, jak do ciebie piszę.
Mój syn jest w twoim wieku. Olał mnie w pewnym momencie. W takim, gdy potrzebowałem jego wsparcia. Ja nie wiem, co on dzisiaj reprezentuje. Wiem, że błądzil. Z tego, co produkuje na Twitter, raz do roku tam zerkam do niego, tak sobie jakoś żyje. I po co to wszystko? Jesteśmy w końcu tej samej krwi.
Oczywiście pogodzilem się już z tym, że on tam i tak, a ja tu. Ale właśnie dlaczego? I po co tak? To wszystko jest tak proste przecież. A życie jednak nie tak długie jest, jednak, tutaj na planecie Ziemia.
______